21 Wrz 2017
15032644782_1b9d7530d8_b

4 kreatywne sposoby wykorzystywania infografiki

Infografiki to takie elementy strategii marketingowej, dzięki którym nawet małe firmy z niskim budżetem mają szansę zdobyć swoich odbiorców docelowych. Musicie mieć niebanalny pomysł, odpowiednie narzędzie do edycji i oczywiście kanały, na których treść będzie dystrybuowana.

Jak wiadomo najlepszym miejscem na promocję infografik są social media, które generują nawet
3 razy większe zasięgi. Jednak istnieje kilka innych sposobów udostępniania infografik niż tylko  w mediach społecznościowych.

Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na efektywne wykorzystanie swojego contentu. 🙂

1. Dołącz je jako newsletter

Z uwagi na estetyczność i przekaz najważniejszych informacji, infografika idealnie będzie pasować do tego formatu i dostarczy dodatkowych kliknięć. Zamiast jednej możecie umieścić wiele plików graficznych w swoim biuletynie. Ustawiając odpowiednie sekcje tj. nagłówiek, stopka itp. można skorzystać z istniejących szablonów poczty e-mail z platform takich jak MailChimp lub AWeber. Umożliwi to również wstawianie hiperłączy do określonych elementów.

2. Zrób pokaz slajdów

Kiedy już pokonasz wszystkie przeszkody związane ze stworzeniem idealnej infografiki, warto wycisnąć z niej tyle wartości ile tylko się da. Dlatego nadaj im zupełnie inny wygląd – zrób pokaz slajdów. Musisz tylko w odpowiedni sposób ustawić sekcje, których chcesz używać jako slajdów. W ten sposób skonstruujesz prezentację np. w Power Point, którą będziesz mógł opublikować na platformie takiej jak SlideShare.

3. Zaoferuj je w swoim kursie online

Stworzoną wcześniej prezentację możesz użyć, aby zwiększyć wartość kursu online. Platformy
e-lerningowe rozwijają się coraz szybciej. Możesz stać się ekspertem w swojej niszy i zdobyć okazję do zarabiania na online contencie. Z dodatkiem infografiki stworzysz cenne i zorientowane na działanie treści dla swoich klientów.

4. Udostępniaj fragmenty Twojego Infografiki na Instagramie

Instagram to największa platforma do wymiany obrazów. Jednak w przypadku infografik nie chodzi o to, aby całą opublikować od razu. Lepszą strategią jest wybranie segmentów infografiki, które można promować indywidualnie, a następnie publikować je w różnych momentach w ciągu dnia. A kiedy dokonasz już wyboru – nie zapomnij napisać świetnego podpisu, który będzie zawierał adres Twojej witryny.