30 Wrz 2017
twitter-facebook-together-exchange-of-information-147413

4 trendy social media na 2018 rok!

Do końca roku pozostały 3 miesiące. To odpowiedni czas, aby powoli planować swoją strategię marketingową w mediach społecznościowych na przyszły rok. Social media to w tej chwili najpopularniejsze kanały promocji i rozpoznawalności Twojej marki. Masz szansę odnieść sukces i prześcignąć swoich konkurentów – pod warunkiem, że zrobisz to w odpowiedni sposób. Oto 4 trendy social media na 2018, na których powinieneś się skupić tworząc swoją strategię.

1. Chatboty przybyły – musisz je opanować

Social media stanowią w tej chwili najbardziej popularne narzędzie interakcji z klientami i stają się wręcz koniecznym elementem każdej funkcjonującej firmy. Korzystanie z chatbota zapewnia natychmiastową odpowiedź na pytania i obawy Twoich klientów. To przejaw zaangażowania i chęci pomocy ze strony firmy. Jeśli jeszcze nie zapoznałeś się z chatbotami, to zrób to jak najszybciej. 

2. Mobilność = Sukces

W dzisiejszych czasach praktycznie wszyscy korzystamy ze smartphonów, na których przeglądamy strony internetowe czy dokonujemy zakupów. Nie odniesiesz sukcesu, jeśli Twoja strona nie będzie przystosowana do urządzeń mobilnych. Trend mobilnego wykorzystywania mediów społecznościowych jeszcze się zwiększy, więc nie trać czasu i przygotuj się już teraz. 

3. Wykorzystaj wszystkie platformy 

Choć nie jest tajemnicą, że Facebook i Instagram skopiowały funkcję Snapchata i sprawiają wrażenie podobnych, to nie warto z żadnej aplikacji rezygnować. Każda z nich ma swoją specyfikę i dociera do różnej grupy odbiorców. Snapchat – to wciąż platforma, której użytkownikami są osoby młode, Instagram – to sieć społecznościowa Millennialsów, a Facebook – dociera do użytkowników w różnym wieku. 

4. Video = Must Have

Video to coraz popularniejsza funkcja w social media. Reklamy video z Facebooka generują większe zasięgi oraz zaangażowanie użytkowników. Firmy coraz bardziej angażują się w tworzenie treści video, dzięki czemu stają się atrakcyjniejsze nie tylko dla zwykłych użytkowników, ale też dla influencerów. Wszystko to przyczyni się do większej rozpoznawalności Twojej marki na rynku.