23 lis 2017

Podstępne tricki social media marketingu

W przypadku marketingu cyfrowego jest mnóstwo ludzi, którzy starają się wykorzystać każdą lukę i sztuczkę, aby skłonić Cię do kliknięcia, co zwiększy ich metryki. Google od lat walczy z takimi systemami, a Facebook musiał wprowadzić algorytm wiadomości, aby zmniejszyć zasięg spamu i treści śmieciowych. Ale wciąż pojawia się ich więcej i więcej. I nie ma co się dziwić – kliknięcia = $.

1. Statyczne wideo

Treści wideo generują lepsze reakcję, więc wszystkie firmy zastanawiają się, w jaki sposób mogą same korzystać z wideo. Ale niektórzy znaleźli sztuczkę, która daje im przewagę wideo, bez bycia treścią wideo. Chodzi o publikowanie statycznego obrazu z nałożonymi podstawowymi elementami wideo, a następnie publikują go jako ten format.

Mądre prawda?

2. Fałszywe relacje na żywo

Chodzi o strony publikujące wideo na żywo ze statycznymi obrazami, zwykle z ankietami z reakcjami lub filmami, które mają być na żywo, ale które są faktycznie nagranymi materiałami. Zamieszczanie nagranych filmów wideo i prezentowanie ich na żywo jest nieco bardziej jednoznaczne, a Facebook zaczął podejmować działania, usuwając fałszywe posty na żywo w miarę ich pojawiania się.

3. Splot

To jedna z ciekawszych taktyk  klikania

Widzisz włosy na ekranie? To właściwie część reklamy!  Żeby się pozbyć włosów, co zamierzasz zrobić? Przesuniesz palcem w górę, dzięki czemu przejdziesz do następnego etapu reklamy. To interesująca taktyka, ale jest ona w większości nieskuteczna. Możliwe, że może nieco podnieść wskaźniki, ale prędzej wywoła irytację niż chęć zakupu lub skorzystania z usługi. Nie ma żadnej realnej korzyści z używania tego tricku. Chyba że jesteś agencją reklamową mierzoną tylko na podstawie kliknięć.

4. Konwencje nazewnictwa

Niby nic oryginalnego, a jednak działa.

Tytuły typu „Gdyby to nie było nagrane, to byś w to nie uwierzył” i inne tego typu mają tylko jeden cel. Zachęcić do kliknięcia wywołując swoim tytułem zainteresowanie użytkownika. Wydawać by się mogło, że to sztuczka, która jest łatwa do wykrycia, a mimo wszystko nadal tego typu filmy zbierają dużą liczbę wyświetleń.

Żadna z tych „taktyka” nie jest zalecana, ale interesujące jest to, w jaki sposób ludzie wpadają na takie sposoby oszukiwania. Mimo wszystko takie długoterminowe działania będą miały negatywne skutki dla marki.