AdBlock wprowadza reklamy!
Producent znanego programu do blokowania reklam AdBlock Plus uruchomił testową wersję oprogramowania umożliwiającą wydawcom… publikowanie reklam. Co to oznacza dla wydawców i odbiorców reklam?
AdBlock Plus przez wiele lat cieszył się nieustającą popularnością wśród internautów – w Polsce aż 36% z nich korzysta z możliwości blokowania agresywnych reklam, które zaburzają odbiorcy konsumowanie treści w internecie. Tymczasem na rynku pojawiła się testowa wersja oprogramowania AdBlock Plus, która umożliwia wszystkim wydawcom publikowanie… reklam.
Reklamy AdBlock Plus – jak to działa?
AdBlock Plus powołał do życia platformę reklamową Acceptable Ads Platform, która umożliwi każdemu wydawcy wybranie formatów reklamowych, które chce zamieszczać na swojej stronie internetowej i pokazywać je swoim odbiorcom. Twórcy programu zapewniają jednak, że reklamy te nie będą agresywne, a przyjazne i nieinwazyjne. Kto na tym zarobi? Wydawca, który będzie chciał skorzystać z dodatkowej usługi reklam będzie otrzymywał aż 80% przychodu z reklamy, pozostałe 20% będzie rozdzielone pomiędzy AdBlocka (6%) i innych pośredników (14%). Bez zysków pozostają jedynie użytkownicy, którzy dostają w zamian nową porcję reklam.
Twórcy AdBlock Plus zapewniają jednak, że publikowanie reklam przez platformę Acceptable Ads Platform nie jest sprzeczne z dotychczasową ideą programu AdBlock, a reklamy, które zostaną dopuszczone do publikacji, nie będą przeszkadzać użytkownikowi w odbiorze treści. Mają być za to przyjazne i subtelne.
Acceptable Ads Platform – kiedy w Polsce?
Nowa funkcja programu AdBlock Plus przechodzi obecnie fazę testów, producent zapewnia jednak, że do końca bieżącego roku platforma Acceptable Ads Platform będzie ogólnodostępna dla użytkowników – zarówno dużych korporacji, małych firm i blogerów.
Zobacz video: reklamy AdBlock Plus
autor: eContentLab
źródło: AdBlock