Słownik eContentLab: Call To Action
Call To Action lub po prostu CTA to nieodłączny element każdej kampanii reklamowej. Czym jest CTA w marketingu i dlaczego jest takie ważne?
Call to Action (z j. ang. wezwij do działania), to treść marketingowa, która sprawi, że użytkownik będzie chciał sfinalizować transakcję dzięki reklamie, którą zobaczył. Zazwyczaj CTA to nic innego, jak sformułowania będące drogowskazem dla internauty, które podpowiada, co można dalej zrobić. Są to więc zwroty takie jak: “Kup teraz”, “Zarejestruj się”, “Zadzwoń” itd. To dzięki CTA użytkownik sieci doskonale wie, że jeśli kliknie w dane wezwanie, będzie mógł zrealizować cel opisany w reklamie.
Wezwanie do działania najłatwiej dostrzec w reklamach graficznych – ma ono formę przycisku, po kliknięciu którego użytkownik zostaje przekierowany na stronę wskazaną przez reklamodawcę. Jednak nie tylko reklamy graficzne powinny zawierać wezwanie do działania – reklamy video, reklamy w radio czy nawet artykuły sponsorowane – również powinny podpowiadać użytkownikowi czego reklamodawca od niego oczekuje. Wówczas Call To Action powinno być dopasowane do danego medium – np. w artykule powinna być to treść znajdująca się w podsumowaniu artykułu, najlepiej pogrubiona lub o innym kolorze, a w reklamie radiowej – powinno to być zdanie zaintonowane inaczej od reszty wypowiedzi.
Warto pamiętać, że użytkownicy internetu działają mechanicznie i intuicyjnie – właśnie dlatego warto pamiętać o CTA. Bez niego, nawet najlepsza reklama nie przekieruje użytkownika na witrynę, która umożliwi dokonanie konwersji.