Ile świat mediów wydaje na reklamę?
Zgadniecie ile milionów dolarów wydano na reklamę w 2016? Chcecie wiedzieć jakie są reklamowe prognozy na 2017 rok? Sprawdźcie!
548,2 miliarda dolarów – tyle świat mediów wyda na reklamę do końca tego roku. Jak prognozuje dom mediowy Carat, w 2017 wydatki będą jeszcze większe. Wszystko przez rosnącą popularność usług mobilnych i mediów społecznościowych.
W 2016 roku było co reklamować, bo nie brakowało dużych wydarzeń medialnych tj. finały UEFA EURO, igrzyska olimpijskie w Rio, czy wreszcie wybory prezydenckie w USA, dzięki którym spory wzrost wydatków na reklamę odnotowała Ameryka Północna (5,0%).
Na reklamy będziemy wydawać dużo również w 2017 r. Prognozy mówią o 570,4 mld USD, z czego aż 30,2% pochłoną wydatki na reklamy w mediach cyfrowych.
Jak wypadają inne media?
- Reklama telewizyjna – wciąż ma najwyższy udział wydatkach na reklamę ogółem (41,1% w 2016 r), ale segment ten w 2017 będzie rósł wolniej – o 2,3%.
- Reklama w mediach drukowanych – wydatki spadają (o 5,5% w 2016 i 4,3% w 2017)
- Reklama kinowa – wzrost wydatków (4,5%)
- Reklama radiowa – wzrost wydatków (2,4%)
Posłuchajcie, co o wydatkach reklamowych na 2017 r mówi Łukasz Wyglądała, Digital Director z należącego do grupy Dentsu Aegis Network Polska domu mediowego Carat.
autor: eContentLab