10 Praw Social Media Marketingu
Wykorzystanie potencjału treści i marketingu mediów społecznościowych może w znaczący sposób zwiększyć liczbę odbiorców i bazę Twoich klientów. Przestrzeganie tych 10 zasad pomoże zbudować fundament, który będzie służył Tobie i Twojej marce.
- Prawo słuchania
Słuchanie swoich odbiorców to podstawa! Nie bądź bierny i dołącz do dyskusji. Dzięki temu dowiesz się, co jest dla Twoich fanów ważne i będziesz mógł tworzyć wartościowe treści. Zyskasz tym samym większy zasięg i być może nowych klientów
- Prawo skupienia się
Skupienie się na konkretnym obszarze mediów społecznościowych będzie lepiej budowało pozycję Twojej firmy i da jej szansę na sukces niż zbyt szeroka i słaba wiedza we wszystkich obszarach marketingu.
- Prawo jakości
Materiały przez Ciebie udostępniane powinny być wartościowe. Dzięki merytorycznym treściom zyskasz wiernych obserwatorów, którzy z przyjemnością będą czytać Twoje publikacje i udostępniać je.
- Prawo cierpliwości
Sukces nie przychodzi od razu. Aby osiągnąć zadowalające rezultaty musisz uzbroić się w cierpliwość i przygotować się na długa podróż przez świat social mediów.
- Prawo łączenia
Jeśli będziesz publikował wysokiej jakości materiały, to jest duża szansa, że Twoi obserwatorzy będą te treści udostępniali i przekazywali dalej. Udostępnianie umożliwia wyszukiwarkom znalezienie ich w wynikach wyszukiwania słów kluczy. Tym samym łatwiej będzie znaleźć Cię w sieci.
- Prawo wpływu
Znajdź osoby, które mają wpływ na branżę, w której się specjalizujesz. Nawiązanie z nimi współpracy zagwarantuje Ci większą liczbę odbiorców, którzy prawdopodobnie będą zainteresowani Twoimi usługami.
- Prawo wartości
Skoncentruj się mniej na konwersjach i więcej na temat tworzenia niesamowitych treści i rozwijania relacji z wpływami online. Z czasem ci ludzie staną się silnym katalizatorem marketingu dla Twojej firmy.
- Prawo podziękowania
Nikt nie lubi być ignorowany. Budowanie relacji jest jedną z najważniejszych części sukcesu w marketingu internetowym, dlatego zawsze doceniaj każdą osobę, która do Ciebie dociera.
- Prawo dostępu
Konsekwencja w publikowaniu treści i uczestnictwo w dyskusjach ze swoimi odbiorcami to klucz do sukcesu. Bądź dostępny dla fanów! Nie powinieneś publikować materiałów a potem znikać
na długi czas.
- Prawo wzajemności
Nie spodziewaj się, że inni będą dzielić się treściami i mówić o Tobie, jeśli Ty nie zrobisz tego samego dla nich. Część Twojego czasu spędzonego w social mediach powinna skupiać się na dzieleniu się treściami innych osób.
autor: eContentLab