Linkedin wprowadza narzędzie pokazujące odwiedziny na profilu!
Linkedin postanowił ułatwić życie swoim użytkownikom i dodaje nowe narzędzie – „Website Demographics”, które na podstawie danych z Linkedina umożliwi wgląd w listę osób odwiedzających nasz profil.
System będzie działał podobnie jak Facebook’s Pixels i Google Analytics. Użytkownicy będą mogli filtrować dane dzięki informacjom z Linkedina, np. stanowisko, staż pracy, lokalizacja oraz data. Ma to pomóc firmom w skuteczniejszym kierowaniu kampanii marketingowych do swoich użytkowników, co pozwoli na zdobycie informacji, jakie osoby odbierają wysyłany komunikat.
Niestety system jest uzależniony od tagu Linkedin Insight, więc szczegółowe dane „Website Demographics” mogą śledzić tylko użytkownicy komputerów stacjonarnych. Jest to szczególnie istotne, jeśli weźmiemy pod uwagę wzrost osób korzystających z urządzeń mobilnych.
Mimo wszystko część danych i tak będzie ogólnodostępna.
To może być ogromny krok dla LinkedIna, gdyż jego zestaw danych jest unikalny i umożliwi przedsiębiorcom dostęp do przestrzeni HR i rekrutacji.
Korzystanie z “Website Demographics” będzie darmowe. 🙂