3 trendy w marketingu SM
Błogosławieństwem i przekleństwem marketingu SM jest to, jak szybko się zmienia i ewoluuje. Przedstawiamy wam trzy najważniejsze trendy marketingowe w social media, które powinniście mieć na uwadze w nadchodzącym roku.
- Wzrost kosztów reklamy
Czas wolnego zasięgu minął i musimy przyjąć, że aby uzyskać jakikolwiek nacisk na social media marketing, należy mieć jakiś budżet reklamowy. W miarę wzrastania liczby reklamodawców w mediach społecznościowych, wydatki na Facebook same wzrosły o 74% w roku 2017.
Więcej marek zdaje sobie sprawę, że marketing mediów społecznościowych zapewnia niezwykle efektywny pod względem kosztów sposób dotarcia do określonej grupy konsumentów. Jeśli nie zamierzasz planować zwiększenia budżetu reklamowego w 2018 r., uważaj na swoich konkurentów.
- Wideo odgrywa główną rolę
Znaczenie treści mediów społecznościowych stopniowo rosło w 2017 roku – jednak w 2018 r. video marketing będzie jeszcze ważniejszą częścią strategii.
Czy wiesz, że filmy w mediach społecznościowych generują 1 200% więcej udziałów niż teksty i obrazy łącznie? Należy zatem poważnie rozważyć dodanie treści video do swojej strategii.
Szacuje się, że do roku 2019 film obejmie 80% całego ruchu internetowego konsumentów.
- Influencer utrzymuje popularność
Korzystanie z mediów społecznościowych, które przyczyniły się do zwiększenia zasięgu komunikacji marki, było niezwykle popularne w 2017 roku i nic dziwnego, dlaczego.
Badania pokazują, że 74% osób szuka porad dotyczących decyzji o zakupie, a 40% osób kupiło coś na podstawie tego, że jest promowane przez influencerów na Instagramie lub Twitterze. Możesz spodziewać się, że marketing influencer będzie coraz bardziej popularny.
To tylko trendy, na które należy zwrócić uwagę – na horyzoncie pojawia się wiele innych elementów marketingu mediów społecznościowych, takich jak rozszerzona rzeczywistość i cyfrowe spotkania.