VR na Facebooku!
Film Sony, “Jumanji” i brytyjskie muzeum The National Gallery opublikowały wczesne przykłady “360 doświadczeń” na Facebooku.
Ludzie mogą teraz wejść w rzeczywistość wirtualną za pośrednictwem swoich tradycyjnych kanałów informacyjnych na Facebooku. W niecały miesiąc po tym, jak Marketing Land poinformował, że Facebook testuje internetowe VR w postach z wiadomościami RSS, w piątek sieć społecznościowa zadebiutowała przykładami marek, które opracowały aplikacje VR. Facebook nazwał te posty z obsługą VR jako “doświadczenia 360”.
Doświadczenia te są budowane za pomocą Facebooka React VR Framework, który umożliwia użytkownikom korzystanie z nich za pomocą przeglądarki internetowej lub mobilnej obsługującej WebVR.
Oculus i agencja kreatywna Facebooka, Creative Shop, współpracowały z Sony i agencją cyfrową AvatarLabs, aby stworzyć internetowe, interaktywne doświadczenie VR, promujące nowy film Sony, “Jumanji: Welcome to the Jungle”. Podczas gdy gra “Jumanji” jest jednym z pierwszych przykładów internetowej rzeczywistości wirtualnej w kanale informacyjnym Facebooka, nie jest jedyna. Wcześniej w tym tygodniu brytyjskie muzeum The National Gallery opublikowało interaktywną wirtualną wycieczkę po nowym skrzydle. Oprócz podziwiania rzeczywistych dzieł sztuki w wersji VR, ludzie mogą dotknąć lub kliknąć poszczególne obrazy, aby dowiedzieć się więcej na ich temat.
Aby umożliwić użytkownikom korzystanie z wirtualnej rzeczywistości na Facebooku, firma może również zachęcić więcej marek i inne osoby do rozwijania doświadczeń VR. Do tej pory VR nie osiągnęło wystarczającej skali dla wielu marketerów, co skłoniło ich do odkrycia, jak wprowadzić swoje aplikacje VR do mas.