Zmiana na Facebooku! Klienci dowiedzą się, jakie reklamy publikuje Twoja strona
W ramach szerzenia transparentności działań reklamowych w sieci Facebook wprowadza zakładkę na stronach zakładkę „Informacje i Reklamy”, na której wyświetlane będą kreacje ze wszystkich aktywnych kampanii reklamowych prowadzonych przez dany profil.
W opinii szefów serwisu przekazywanie użytkownikom większej ilości informacji o organizacjach i ich reklamach będzie oznaczać zwiększoną odpowiedzialność reklamodawców za zapobieganie nadużyciom. Niewątpliwie jednym z głównych bodźców, które spowodowały zmiany były afera Cambridge Analytica oraz kontrowersje wokół zjawiska „fake news”, z którego plagą serwisowi Marka Zuckerberga do dziś nie udało się uporać.
Nowa zakładka pozwoli nie tylko na szczegółowe przejrzenie kreacji reklamowych, które wcześniej mogły być dla niektórych niewidoczne ze względu na zastosowane targetowanie, ale również umożliwi zgłaszanie administracji Facebooka treści, które w naszym odczuciu naruszają prawo lub regulamin serwisu.
Zmiany dotkną również polityki informacyjnej dotyczącej stron na Facebooku. Nawet jeśli dana strona aktualnie nie prowadzi żadnej kampanii reklamowej, Facebook udostępni informacje na jej temat, takie jak niedawne zmiany nazwy czy data powstania. Twórcy serwisu zapowiadają wkrótce kolejne zmiany rozszerzające transparentność twórców treści i reklam.