08 paź 2018

Nowość na Instagramie! Wiesz już czym jest Nametag?

Nametag, czyli w polskiej wersji Znacznik nazwy, to forma Instagramowej wizytówki, którą z powodzeniem można wykorzystywać tak online jak i offline. Funkcja działa podobnie do kodów QR, ale daje wiele opcji personalizacji. Użytkownicy mogą dodawać naklejki, tła, emoji oraz inne dodatki, które znamy już z sekcji Stories. Rozwiązanie może być szczególnie pomocne, jeśli nasza nazwa składa się z nieprostego do przekazania ciągu liter i znaków, a chcemy się nią podzielić z osobą obok. Podobne rozwiązanie znamy już z aplikacji Snapchat, Twitter, Messenger, więc niektórych może dziwić, że tak późno zawitało do Instagrama.

Potencjał nametagów docenią prawdopodobnie również ludzie z branży. Fotograficy i filmowcy z łatwością mogą teraz podzielić się częścią swojego portfolio z klientami. Pewnie też nie jeden z nich zdecyduje się na drukowanie kodu na swojej fizycznej wizytówce służbowej.

To pierwsza innowacja od momentu zmian w kierownictwie Insta. Przypomnijmy: we wrześniu z serwisem pożegnali się założyciele serwisu Kevin Systrom i Mike Krieger. Mimo zdystansowanego tonu listu pożegnalnego, w którym Panowie dziękują za lata współpracy, duża część branży podejrzewa naciski ze strony spółki-matki, Facebook Inc., i oczekiwania komercyjnych zmian, których Kevin i Mike nie mogli zaakceptować.

Od października serwisem kieruje Adam Mosseri od 2008 współpracujący z Facebook.com początkowo jako projektant, następnie wiceszef sekcji News Feed. Od maja 2018 Mosseri pełnił funkcję wiceszefa działu produktowego Instagrama.