Facebook ma nowe logo. Czy poprawi rozpoznawalność swoich produktów?
Serwis Facebook doczekał się nowego logotypu, który ma poprawić rozpoznawalność giganta mediów społecznościowych w kontekście swoich pozostałych produktów, w tym aplikacji Instagram i WhatsApp.
Temat nowego logo Facebooka jest aktualnie przedmiotem najgorętszych dyskusji w środowisku. Mimo sceptycznych opinii na temat “nowego” Facebooka, projekt logo nie wydaje się być taki zły. Prosty krój oraz możliwość dostosowania koloru do konkretnej kolorystyki to zdecydowane zalety. Rozumiemy też potrzebę by nowe logo było bardziej eleganckie i biznesowe. Poprzedni logotyp miał charakter zbyt “kumpelski”, a odkąd serwis przestał być miejscem zbierania znajomych i zaangażował się w przekazywanie różnego rodzaju informacji (w tym też reklamy) stare logo wymagało właśnie takiej zmiany.
Nowe logo Facebooka występuje w wariancie animowanym ze zmieniającymi się kolorami. Jednocześnie autorzy rezerwują sobie opcje w dopasowanych do kontekstu kolorach oraz w monochromie. Dla przykładu w aplikacji Instagrama serwis zamierza wyświetlać fioletowawo, różowawo, żółte logo. Tak, żeby pasowało do logo Insta.
Jedną z głównych intencji twórców było zaznaczenie obecności Facebooka w aplikacjach należących do korporacji takich jak Instagram i WhatsApp. Okazuje się bowiem, że wielu użytkowników popularnych mobilnych apek nie zdawało sobie sprawy z tego, że korzystają z narzędzi należących do rodziny produktów firmy Marka Zuckerberga.
Jak informują właściciele serwisu, nowe logo będzie wprowadzane do usług i aplikacji stopniowo. Liczba użytkowników korzystających co miesiąc z Facebooka wynosi blisko 2,5 miliarda.