Skuteczna miniatura video na YouTube – jak ją wybrać?
Jakiś czas temu wybór miniatury video na YouTube nie był dużym problemem. Jednak teraz, kiedy co minutę na YouTube pojawia się mnóstwo filmów jednocześnie, skuteczna miniatur może zadecydować o popularności Twojego video. Poniżej znajdziecie kilka rad, które pozwolą stworzyć wam miniaturę, która zapewni wam wzrost odsłon, zasięgu a nawet subskrybcji. 🙂
1. Zaplanuj zanim zaczniesz kręcić
Wydaje się to oczywiste – prawda? Najpierw wpadasz na pomysł, piszesz scenariusz i układasz w głowie całą wizję video. Wybór miniatury też się w to wlicza. Spróbuj jednak zastanowić się i wyobrazić, jak mogłaby wyglądać miniaturka zanim zaczniesz nagrywać video.
2. Różne rozmiary – różny wygląd
Miniatury pokazują się w różnych rozmiarach i formatach na całym YouTube, na innych platformach i urządzeniach – musisz więc stworzyć taki podgląd, który będzie wyglądał dobrze niezależnie gdzie będzie wyświetlany.
Jednym z prostych sposobów jest przybliżanie i oddalanie miniaturki zanim ją prześlesz. Zalecana rozdzielczość na YT to 1280 x 720 pikseli, a rozmiar pliku nie powinien przekraczać 2MB.
3. Oryginalność = Sukces
Upewnij się, że Twoja miniatura wyróżnia się spośród innych. Z punktu widzenia brandingu jest to bardzo ważne. Jeśli miniaturki Twoich potencjalnych konkurentów będą częściej pojawiały się podczas wyszukiwania niż Twoja, zapewni im to większą ilość wyświetleń. Dobrym pomysłem będzie zrobienie wstępnego research’u – wyszukaj na YT filmów z tematyki, którą planujesz nagrywać. Przeanalizuj dotychczasowe miniatury i zastanów się, w jaki sposób możesz stworzyć swoją, aby wyróżnić się na starcie.
4. Sama miniatura nie wystarczy
W parze z doskonałą miniaturą musi iść dobry i chwytliwy tytuł video. Nie chodzi tu jednak o tytuł CLICKBAITOWY! Tytuł musi reprezentować treść video, ale powinien być kreatywny i informować o tym, co widzowie zobaczą, jeśli klikną.
5. Używaj YouTube Analytics
Raport generowany z YouTube Analytics pozwoli ustalić, czy Twoje miniatury i tytuły video dają oczekiwane rezultaty. Sprawdzisz, czy widzowie oglądają cały materiał czy tylko jego fragment. Wysoka retencja odbiorców oznacza dobrą pracę – tytuły i miniatury przedstawiają dokładnie treść video, a widzowie są zadowoleni – podczas gdy złe wyniki oznaczają, że należy rozważyć ponowne przypisanie tytułów i miniatur, aby sprawdzić, czy można poprawić efektywność materiałów.