Mundialowa gorączka atakuje social media
Facebook wprowadza nowe funkcjonalności, w tym gry, filtry zdjęciowe i animowane efekty na zainaugurowanie Mistrzostw Świata 2018. Jedną z nowych funkcjonalności są animacje wyświetlane po wprowadzeniu w statusach słów kluczowych jak „Polska gola” czy „goool!” W planach światowego serwisu jest również uwzględnienie wzmianek nazwisk wybranych zawodników.
Aplikacje mobilne Facebook i Messenger zostały wyposażone w mundialowe efekty foto/video do zastosowania na zdjęciach publikowanych w newsfeedzie oraz błyskawicznego dzielenia się z kontaktami. Standardowo fani mogą również dodawać dedykowane nakładki do swoich zdjęć profilowych, by przypomnieć znajomym, jak wielkimi fanami piłki nożnej są.
Co ciekawe największy buzz wokół Mistrzostw Świata dzieje się nie na Facebooku, a w bratnim serwisie Instagram. Liczba obserwatorów profili zawodników w sieci Instagram przekroczyła już 1 miliard użytkowników, podczas gdy w przypadku Facebooka mówimy o liczbie 828 milionów, a Twittera 614 milionów fanów.