Google zablokuje reklamowy spam
Nowa wersja przeglądarki Google Chrome będzie automatycznie blokować natarczywe i niechciane reklamy.
Zdarzyło się Wam, że weszliście na stronę w celu obejrzenia jakiejś treści, wyskakuje pop-up z reklamą, Wy klikacie krzyżyk zamknij, a w odpowiedzi pojawia się nowy a wraz z nim dwie nowe karty ze stronami, z których jedna oferuje Wam zakup traktora, a druga instaluje nowy pasek przeglądarki ze skrótem do popularnego portalu randkowego? Być może w podobnej sytuacji znaleźli się właściciele Google, że zdecydowali w końcu powiedzieć “dość!”
Chrome 71, najnowsza odsłona popularnej przeglądarki, ma z automatu blokować treści niechciane, agresywne banery i wyskakujące okna prowadzące do podejrzanych usług lub scamu. Właściciele witryn będą mieli szansę na dostosowanie się do standardów wymaganych przez Google.
Przeglądarka będzie zaopatrzona w dynamicznie uzupełnianą bazę stron nie spełniających oczekiwanych przez Google standardów. Właściciele witryn po dodaniu do bazy dostaną ultimatum 30 dni na wycofanie z nich irytujących elementów. Producent zaznacza również, że domyślnie włączony filtr internauta będzie mógł w każdej chwili wyłączyć jeśli uzna jego działanie za zbędne. Aktualizacja przewidziana jest na początek grudnia br.