Aplikacja Techmatik AR. Rozszerzona rzeczywistość i reklama w gazecie. Case study
Nasza agencja nawiązała współpracę z firmą Techmatik, dla której przygotowaliśmy aplikację promującą produkty klienta z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości.
Zobacz jak działa aplikacja Techmatik AR:
Techmatik jest częścią amerykańskiej grupy Columbia Machine, światowego lidera w projektowaniu, produkcji i wsparciu sprzętowym świadczonym dla różnych branż. Główne portfolio produktów firmy to rozwiązania z zakresu urządzeń do produkcji wyrobów betonowych, form do urządzeń produkcyjnych, maszyn i robotów pakujących.
Aplikacja przygotowana dla Techmatik odpowiadała na następujące zapotrzebowanie:
- firma chciała pokazać na targach maszynę która waży kilka ton, przewiezienie jej byłoby bardzo problematyczne i kosztowne – dzięki aplikacji można było pokazać maszynę wirtualnie
- firma chciała pokazać swój produkt na całym świecie – za pomocą aplikacji każdy może ją zobaczyć w miejscu w którym się znajduje
- firma chciała rozwinąć możliwości prezentacji produktów dla swoich handlowców jako wsparcie sprzedaży – maszyna 3D w rozszerzonej rzeczywistości uatrakcyjnia prezentację, wyróżnia ofertę i zwiększa rozpoznawalność marki
- firma chciała wyposażyć handlowców w dodatkowe dokumenty, oferty oraz specyfikacje techniczne, aby każdy z przedstawicieli handlowych miał dostęp do pełnej oferty produktowej w dowolnym miejscu i czasie – aplikacja zawiera pełne portfolio produktowe
- firma szukała innowacyjnej metody wspierającej tradycyjne działania reklamowe w prasie drukowanej – dzięki aplikacji trójwymiarowa maszyna pojawiała się nad magazynem branżowym
- firma chciała wyróżnić się na targach, sprawić by jej stoisko budziło zainteresowanie – dzięki popularności aplikacji – firma była bardziej widoczna
– Projektując aplikację założyliśmy, że musi ona spełniać dwa zadania: zawierać szczegółowy opis wszystkich produktów oraz prezentować ofertę firmy w bardzo atrakcyjnej, przyciągającej nowych klientów formie. Dzięki zastosowaniu rozszerzonej rzeczywistości oraz wizualizacji 360, każdy użytkownik może zobaczyć maszyny na własne oczy niezależnie od miejsca, w którym aktualnie się znajduje. Bardzo cieszymy się, że tak utytułowana firma – a przypomnę, że urządzenia Techmatik eksportowane są do ponad 40 krajów na świecie – dostrzegła jak duży potencjał w komunikacji marketingowej daje rozszerzona rzeczywistość. Przygotowana przez nas aplikacja to pierwsza odsłona współpracy. Planujemy już kolejne działania – mówi Mikołaj Tocki, dyrektor zarządzający agencji eContentLAB.
Aplikację pierwszy raz pokazaliśmy podczas branżowych targów ICCX Central Europe, które odbyły się w dniach 12-13 lutego 2020 roku w Warszawie. Premierze towarzyszyła publikacja reklamy najnowszej maszyny Techmatik w specjalistycznym czasopiśmie „CPI”. Każdy z czytelników pisma mógł poprzez skierowanie telefonu z aplikacją na reklamę w gazecie – zobaczyć, za pomocą rozszerzonej rzeczywistości – maszynę w skali 1 do 1.
– Rozszerzona rzeczywistość oraz wizualizacje 360 dają znakomite możliwości do prezentowania produktów takiej firmy jak nasza. Możliwość zobaczenia maszyn bez konieczności odwiedzania fabryki otwiera przed nami drzwi do nowych klientów. Oczywiście decyzja zakupowa odbywa się po dogłębnej analizie specyfikacji urządzeń, niemniej pierwszy kontakt z produktem jest kluczowy – i tu aplikacja jest znakomitym narzędziem – mówi Damian Madoń, kierownik marketingu w Techmatik.
Aplikacja jest dostępna w Google Play oraz App Store.
Przeczytaj także: