Jak zrealizować konferencję w czasie epidemii? Konferencja online dla IZFiA – case study
Z powodu epidemii zrealizowanie konferencji w przestrzeni publicznej z udziałem publiczności jest niemożliwe. Byłoby to zbyt niebezpieczne. Rozwiązaniem jest konferencja online. Jak to działa?
Dzięki odpowiedniej technologii wszyscy paneliści mogą uczestniczyć w konferencji nie ruszając się z domu. Wystarczy odpowiedni sprzęt oraz stabilne łącze internetowe by za pomocą kamer przeprowadzić wirtualną dyskusję transmitowaną do odbiorców niezależnie od tego, gdzie aktualnie się znajdują. Oczywiście kilka dni przed wydarzeniem przeprowadzamy indywidualne testy z każdym z uczestników – dzięki nim jesteśmy pewni, że w dniu konferencji wszystko zadziała jak należy.
Dostęp do konferencji może być otwarty – wtedy wszyscy mogą ją obejrzeć, lub zamknięty – wówczas obejrzą ją tylko osoby, którym organizator udostępni unikalny link lub kod. Konferencja może trwać dowolną ilość czasu. Możemy także zorganizować konferencję całodniową lub kilku dniową – wówczas pomiędzy kolejnymi panelami znajdzie się czas na przerwę kawową lub dyskusję w „podstolikach” (przestrzenie online do dyskusji pomiędzy widzami poszczególnych paneli). W wydarzeniu może wziąść udział dowolna liczba panelistów. Konferencję możne obejrzeć każdy w jakości HD na dowolnym urządzeniu: tablecie, komputerze lub telefonie.
Nasza agencja może także wesprzeć organizatora w merytorycznym aspekcie realizacji przedsięwzięcia: przygotowanie tez do dyskusji, znalezienie moderatora, kontakt z mediami. Możemy także przygotować komunikację przed konferencją – tak by poprzez skuteczną promocje np. w social mediach – konferencja zgromadziła pożądaną liczbę widzów..
Konferencja dla IZFiA
Konferencja online zrealizowana dla Izby zarządzających Funduszami i Aktywami pt. „Rynek funduszy i jego funkcjonowanie w dobie epidemii”, odbyła się 11 maja 2020 roku. Trwała 50 minut. W konferencji wzięło udział czterech panelistów: Paweł Borys, Prezes PFR SA, Rafał Mikusiński, Wiceprzewodniczący KNF, Małgorzata Rusewicz, Prezes IZFiA i Prezes IGTE oraz Piotr Żochowski, Przewodniczący Rady IZFiA i Prezes PKO TFI SA. Rozmowę prowadził Andrzej Stec, redaktor naczelny Parkietu i wicenaczelny Rzeczpospolitej.
Formuła konferencji była otwarta – co oznacza, że mógł ją obejrzeć każdy kto był nią zainteresowany.
Nasza agencja odpowiadała za technologiczną stronę przedsięwzięcia. Przed konferencją przygotowaliśmy także promocję wydarzenia w social mediach (Linkedin oraz Facebook). Internauci mieli możliwość nadesłania pytań do uczestników.
Efekty?
Konferencja uzyskała bardzo dobre wyniki oglądalności (liczba jednocześnie oglądających oraz sumarycznie). Ponadto konferencja odbiła się szerokim echem w mediach. O konferencji napisały m.in.:
TVN24 Biznes: https://tvn24.pl/biznes/najnowsze/dolek-chyba-mamy-za-soba-prezes-rzadowego-funduszu-o-wychodzeniu-z-kryzysu-4580766
Puls Biznesu: https://www.pb.pl/borys-dolek-aktywnosci-gospodarczej-byl-w-kwietniu-chyba-mamy-go-za-soba-990738
Polska Agencja Prasowa: http://biznes.pap.pl/pl/news/all/info/2904622,dolek-aktywnosci-gospodarczej-w-polsce-byl-w-drugiej-polowie-kwietnia—borys–pfr
Forsal.pl (Dziennik Gazeta Prawna): https://forsal.pl/gospodarka/aktualnosci/artykuly/1475835,borys-dolek-aktywnosci-gospodarczej-byl-w-kwietniu-chyba-mamy-go-za-soba.html
Bankier.pl: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Borys-Dolek-aktywnosci-gospodarczej-juz-za-nami-7881001.html
Business Insider: https://businessinsider.com.pl/finanse/kryzys-przez-koronawirusa-kiedy-sytuacja-sie-poprawi/vw2bmv2
Parkiet.com: https://www.parkiet.com/Fundusze-inwestycyjne-TFI/305119919-TFI-podnosza-sie-ale-licza-na-wsparcie.html
Konferencję możesz obejrzeć tutaj:
Konferencja była transmitowana na stronie głównej: https://www.izfa.pl/ oraz na kanale Izby na Facebooku.
Przeczytaj także:
Aplikacja Techmatik AR. Rozszerzona rzeczywistość i reklama w gazecie. Case study