Co irytuje odbiorców w komunikacji firm na Facebooku?
Dom mediowy Thing Kong wraz z SW Research przeprowadził badanie na temat tego, co drażni odbiorców w komunikacji firm na Facebooku. Wyniki są zaskakujące!
Pytanie o niepożądane zachowania w komunikacji firm na Facebooku zostało zadane ponad 1000 użytkowników tego kanału społecznościowego. Okazało się, że dla wielu odbiorców najbardziej irytujące są błędy językowe w komunikacji marki- ponad 40% wskazań. Drugie, niechlubne miejsce w tym zestawieniu przypadło wymuszonej żartobliwości. Aż 32% ankietowanych stwierdziło, że lepiej nie żartować, niż robić to źle – okazuje się bowiem, że strony „zbudowane” na codziennych żartach wcale nie są skazane na sukces – zwłaszcza, jeśli żarty te są „niskich lotów”.
Trzecie miejsce (niemal na równi z drugim) przypadło nadużywaniu zdjęć stockowych. Warto pamiętać, że to, za co wszyscy kochamy media społecznościowe to ich spontaniczność i prawdziwość. Zamiast więc inwestować w wyszukane grafiki z komercyjnej bazy – lepiej chwycić za swojego smartfona i uwieczniać momenty „z życia firmy”.
Cały raport dostępny na stronie: http://thinkkong.pl/co-irytuje-odbiorcow-w-komunikacji-firm-na-facebooku/