4 korzyści social media dla biznesu
Media społecznościowe z przestrzeni osobistej interakcji stały się tętniącym życiem kanałem marketingowym dla wszystkich firm. Oto cztery główne zalety social media dla biznesu.
- Zwiększona świadomość marki
Pierwszą i najważniejszą zaletą social media jest zdolność do generowania świadomości marki. Główny element budowania wiarygodności pochodzi z tworzenia jej tożsamości. Materiały marketingowe, takie jak strony internetowe i wizytówki, są nieodłącznymi elementami nowych firm. Jednak w obecnych czasach to social media powinny stać na pierwszym miejscu w narzędziach promujących Twoja działalność.
- Ulepszona obsługa klienta
W świecie, w którym klienci oczekują dużego doświadczenia, social media są najlepszą droga do spełnienia tych wymagań. Profile mediów społecznościowych pozwalają firmom na komunikowanie się ze swoimi obserwatorami tj. potencjalnymi klientami. Marka, która w sposób kompetentny i regularny odpowiada na pytania swoich fanów pokazuje zaangażowanie firmy. Tym samym buduje satysfakcję i lojalność wśród swoich zwolenników.
- Niski koszt uzyskania potencjalnych klientów
Początkujące firmy zawsze poszukują niedrogich działań marketingowych. Media społecznościowe są idealnym narzędziem do szerokiego promowania marki w przystępnej cenie. Poświęcając czas na zrozumienie swoich docelowych odbiorców i dostosowanie się do nich firma może szybko się rozwinąć. Warto obserwować swoich konkurentów i zobaczyć jak zarządzają swoimi kontami. Możesz to wykorzystać jako wskazówkę, aby odróżnić swoją markę od konkurencji.
- Zwiększenie ruchu w witrynie i rankingu wyszukiwania
Na większości profilów firmy mogą zamieszczać adresy URL witryn internetowych, dzięki czemu w łatwy sposób użytkownik odnajdzie link do serwisu. Wstawione linki służą do nakłonienia osoby do podjęcia określonego działania. Im więcej kliknięć adresów URL, tym więcej odwiedzin ma firma.
Media społecznościowe mają również wpływ na ranking wyszukiwania. Poprzez zwiększenie aktywności odwiedzin witryny lub bloga pomagamy wyszukiwarce ustalić, że witryna jest renomowana i powinna być klasyfikowana do określonych słów kluczowych.
autor: eContentLab